יום שני, 17 בפברואר 2014

על כותרת, כתבה ומה שבינהם

הפעם אתמקד בכתבה משמימה הסוקרת את השינויים שחלו בענף הליסינג בשנת 2013. הכתבה שהתפרסמה בדה מרקר (קישור) מפרטת באריכות את המגמות ארוכות וקצרות הטווח ואת המודל העסקי עליו בנויות החברות. בסקירה ניתן ללמוד על המינוף הכבד של החברות ועל הרווחיות הנמוכה - כמו גם על פעולות שהחברות עושות על מנת להעלות את הרווחיות - כגון פתיחת סוגי ליסינג חדשים והגברת מכירת מלאי המכוניות שברשותן. בנוסף, הכתבה מחכימה אותנו בדבר היחסיים העסקיים שבין היבואנים ובין חברות הליסינג הנמצאים אי שם בין יחסי לקוח-קליינט בכל הקשור למכירת רכבים לחברות הליסינג ובין יחסי חברות מתחרות, ככל שמדובר על מכירת מכוניות ללקוח הפרטי.
אכן, סקירה ממצה, אך  משמימה לרובנו.
אז איך זה שכתבה משמימה שכזו נכנסת לרשימת הכתבות הנקראות ביותר באתר?
לצערנו, כשאנו בוחרים לאיזו כתבה להיכנס אנחנו יכולים רק לקרוא את הכותרת - וכותרת המאמר הזה היא בהחלט לא משמימה.
"חברות הליסינג עברו להתחרות ביבואנים - ואתם קונים מכונית בזול"
מי מאיתנו לא מתעניין באיך לקנות משהו בזול? ועוד מכונית? ועוד לדפוק את היבואנים תוך כדי?! בלי לחשוב פעמיים, רובנו ניכנס לכתבה.
אבל רגע - מה הקשר לכתבה?
עברתי שוב על הכתבה וחיפשתי התייחסות כלשהי למחיר אותו אנחנו משלמים. ההתייחסות היחידה שמצאתי הייתה שבשנה החולפת מחירי הליסינג דווקא עלו ב3%. האם זה יגרום למחירי המכוניות המשומשות לעלות בהתאמה? אולי. אולי לא.
האם בפועל מחירי המכוניות בשנת 2013 עלו או ירדו? גם לאחר קריאה חוזרת של הכתבה, אין לי מושג. למרות הכותרת. מדהים, לא?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה