יום חמישי, 27 בפברואר 2014

פרובוקציות במערכת "הארץ"

מסתבר שלאחרונה עבר באוגנדה חוק כזה או אחר המתייחס לחוקיות קידום יחסיים הומוסקסואלים באוגנדה. מכיוון שטרם נמצא אותו "גאה" ישראלי-אוגנדאי, הרי שאין זה מעניינה של ממשלת ישראל להתערב בחקיקה פנימית במדינה אחרת. ואכן, ממשלת ישראל לא התערבה.

ואז הגיעו אנשי "הארץ", וזה לשונם (קישור, קובץ להורדה):
""הארץ" פנה אתמול (שלישי) למשרד החוץ בירושלים כדי לברר מה עמדת ישראל בנושא החוק החדש באוגנדה, והאם שיתוף הפעולה הענף עם המדינה האפריקאית ייבחן מחדש"
זה די מדהים. תחת דיווח חדשותי, הארץ מייצר פנייה, שתכליתה קביעת מדיניות של ממשלת ישראל. ככה לאור היום.

אבל הרבה יותר מדהים זה לראות מה קורה כאשר התגובה המתקבלת אינה מספיק טובה - אמירה כללית בעד זכויות לכל המגדרים.
לכאורה אמירה כללית שאין בה כל רע - אך מסתבר שבניתוח אנליטי מבריק על ידי פרשנינו לענייני "לך תוכיח שאין לך אחות" האמירה הזו ("תגובה חלושה", "תגובה מקוממת", "תגובה רפה", "כללית ומתחמקת")מסתירה מאחוריה המון .
מסתבר שאוגנדה (שרובינו לא נדע כלל לציין היכן היא ברחבי אפריקה) היא מבעלות הברית החזקות ביותר של ישראל. בעוד שאנו יכולים להרשות לעצמנו "לעמד על שלנו" למול קרי והאיחוד האירופי  - אנו יראים מכל חשש של מראית עין של פגיעה במעצמת העל אוגנדה. מעצמת על זו קונה מאיתנו טפטפות, וחלק מקציני הצבא שלה אומנו על ידי בכירי האדמירלים שלנו, בצאתם לפנסיה! אך זה לא הכל. ישראל מכרה לאוגנדה מזלטי"ם! ומרגמות! ומקלעים! ואולי אפילו רוגטקות (למרות שזה לא נכתב בכתבה. כנראה שלשכת נתניהו מסרבת לחשוף פריט מידע חשוב זה).


אגב נתניהו - מי מבין קוראי הנאמנים (או סתם מהמבקרים) יסכים אם האמירה "כמעט בכל נאום בחו"ל או ראיון לתקשורת הבינלאומית נוהג נתניהו לתקוף בחריפות את המשטר האיראני על רדיפת הומוסקסואלים ותלייתם בכיכרות הערים"? לא עברתי על הנאומים שלו, אבל האם השורה התחתונה ששמענו, שעליה נתניהו חוסר השכם והערב, היא ש"עלינו לעצור את הגרעין האיראני למען קידום זכויות הלהטבי"ם? אני לא מכיר את זה.

האם יתכן שהכתבה קצת חצתה את הקו של "חדשות: מדיני ובטחוני", עברה דרך מדור הדעות, וסיימה את דרכה במדור הפנטזיה?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה